Overtime

Pagi-pagi dah dapat berita yang macam tak best. One if my collegue said that my boss asked her kenapa aku tak suka OT?

Oh come on..soalan je dah mcm gampang..kenapa kene OT? Everyday? Logic ke? Sorry..aku tak nak jadi hamba kerja. Aku nak ade life jugak..Balik rumah, pergi dinner dengan family.Tengok movie, TV and etc. Kalau sekali sekala OT, for it's fine. Tapi kalau hari - hari . Sorry I don't buy it.

Tapi aku rasa memang corporate culture lah. Siapa balik paling lambat, dia yang paling "bagus" bekerja. Paling komited! Puiiiii..Kau ada more less 8 hours per day..Kalau kerja tak siap2 jugak..Is either ko banyak sangat mengular or work overload. Kalau work overload.Company should take the initiatives to recruit more staff. Jangan kemut duit sgt duit, semua orang-orang atasan je nak kaut. Orang bawah semua jadi hamba abdi.

Kes aku nih okay sikit. Boss tanya je. Previous work place aku lagi disaster. Siap keluar memo suruh semua employee stay back. And for sure memang aku lah yang akan melanggar requirement tuh! Boleh blah.. Tolong lah..kalau kau yang tak de life (i.e; the boss) kau tak payah nak drag orang lain sekali nak jadi peneman hidup kau yang sunyi sepi tu. Get out! Get a life!

Sent from my iPhone

No comments:

Post a Comment