Banking Transactions

Kalau berurusan dengan bank memang kene melibatkan sesi maki hamun eh? Tak paham aku...

Last month kot, dapat surat from CIMB, cakap account aku tak aktif more than 6 months. So kene buat any transaction untuk aktifkan balik. Fine! Dalam bulan puase tuh aku gigih lah ambil one day off untuk pergi settlekan masalah aktif tak aktif nih.

Sampai-sampai, officer dia cakap kes aku kene pergi LHDN dulu mintak stamp ape tah untuk aktifkan balik account. Masa tuh aku dah nak mencarut dah...tapi bulan pose, sabar..Aku gigih lah jugak pergi buat.

Then tadi, dia kata boleh collect buku dah. Dari takde orang bank tuh, sampai dah penuh. Transaction aku tak siapsiap lagi. Mula lah aku nak menyinga kan? Mula-mula suh jumpa officer itu lah, ini lah.. Dah dekat satu jam, tetiba suh amek no plak! Babi x???

Sbb fikir nih je masa yang ade, takpe lah aku amek no, isi form again.. Then q untuk nombor aku. Bazir lagi setengah jam. Sampai turn aku, boleh dia kata x boleh pun buat sebab account tak aktif lagi...okay.. Babi kuasa 3!

Sial gila kot..ko dah suruh aku dekat sejam lebih, itu je solutions ko? Then expect aku kene datang again next Monday just untuk buat lagi transactions dengan makhluk-makhluk lembab dan super bengap macam korang? You wish!

Pergi lah mampos account tuh nak active ke tak ke.. Lagi sekali ada surat sampai umah aku pasal account nih, memang kene lah! Tolong lah banking industries. Buat something yang super efficient sikit. Orang bukan tak de keje lain asek nak berulang 7-8 kali ke bank for one simple transaction!

No comments:

Post a Comment