Sombong betul kau kan?

Aku adalah hantar message dekat satu TV Broadcaster ni - (A bukan nama sebenar.hahah), complaint pasal programme dorang yang asyik lah berulang. Hal nih siap pernah masuk parliament kot kalau tak salah aku. 

Sebelum ni, just cakap-cakap belakang je kan. Satu hari aku rasa upset sangat sebab asyik kena tengok benda yang sama even during Prime Time. Orang balik kerja penat weh! Then, I decided to write my complaint.

The 1st time they replied, memang nampak macam angkuh gila. tak ada ye nak berbahasa-bahasi, selalu kalau kau provide service, biasanya akan start the conversation with Dear valued customer or Dear Mr/ Ms lah kan. At least. Nih harooommm.... terus dengan angkuhnya cakap memang their nature of business to provide repeat/ multiple screening.

The PIC tuh duk lah merempan, suruh aku PAHAM apa maksud multiple screening. Explain yang semua programme tu dia dapat dari oversea channel. Dia cuma broadcast all the programme je. Untuk channel overseas aku faham lah (i.e.: Disney, AXN, E! and etc). Tapi yang local programme? Siapa yang provide? Aku rasa cerita Minah Lodeh Tipah Lepat tuh dah 800 kali kot tayang? Punya lah banyak expertise dekat company kau, tak ada sorang pun yang mampu nak revise listing program kau? Kau beli dari oversea jugak ke content cerita tu?  Tak berapa nak paham jugak aku masalah korang nih.

Then, dapat another reply. Suruh aku compare programme diorang dengan TV lain. Konon programme diorang "berkualiti" that's why kena ada additional screening. Come on lah. Kualiti celah mana kalau dah asyik ulang rancangan yang sama je setiap hari. Aku yang tengok TV waktu malam je pun dah boleh hafal apa programme, bayangkan housewife? Tak dapat bayang betapa bosannya diorang.

Dah tahu kau operates base on multiple/ additional screening, sebok suruh orang tukar pvr yang ada function record tuh semua ape kejadahnya kan? Saja nak makan lebih? Kot orang tak sempat tengok sekarang, tak payah record, esok pasti rancangan yang sama muncul. Itu memang biasa.

Lastly, diorang suruh aku bersyukur sebab diorang tak charge subscriber on pay per view basis. Eh? Aku pulak kena bersyukur. Aku tak terminate subscription dah cukup baik untuk kau kan? Kau suruh aku pulak yang bersyukur? Seriously?

To be honest, memang aku selalu je pay per view. Almaklumlah, untuk dapat cerita yang baru, terpaksa lah aku beli dari channel dia yang lain kan? Kalau harap channel yang dalam subscription package je.. memang sangap lah..

Aku tak kisah sangat lah nature of business kau ke apa ke, tapi orang bayar kot untuk service kau. And bukan murah orang bayar. Selamba kau layan customer macam sampah je. Angkuh sungguh kamu ye. Kot satu hari nanti kau di boycott secara besar-besaran macam mana? Sekarang zaman serba canggih. . Jangan macam-macam.

Obvious sangat ke siapa A tuh?

No comments:

Post a Comment