Menara Taming Sari Melaka

Sekarang tengah cuti sekolah kan? Dah plan kat mana nak bawak family/ friends/ yourself untuk pergi holiday?Hujung tahun nih musim tengkujuh..Sana sini banjir,better plan tempat yang selamat sikit lah kan? Yang jarang di landa banjir. One of the place is Malacca! ade lah jugak tempat-tempat dalam melaka yang selalu banjir, tapi town dier jarang aku rasa. So why not try this one? 



Menara Taming Sari! Dekat  pun dekat dengan KL.Dalam sejam lebih dah boleh sampai! (without traffic jam lah kan). Kalau sesak, 5 jam pun boleh jadi. Kalau untuk family yang besar and nak save sikit. memang Melaka lah tempatnya. Boleh balik hari, dah jimat duit accomodation. 

Menara nih dekat town Melaka lah. Dekat area2 Bandar Hilir and Dataran Pahlawan.Asyik pergi shopping mall je pun bosan jugak kan? Jadi, mari cuba kelainan! Satu je masalah nyer kat sini, if holiday parking memang azab. MPAG pun sentiasa lah berkawal nak saman kereta yang parking bersepah. Kene bersabar sikit carik parking ye. Kalau nak parking yang dekat dengan tempat yang hendak dituju, sila lah berusaha sampai di tempat kejadian awal pagi. 

Tiket masuk RM20 for adult, but if ade mykad, price RM10 je..boleh lah kan? Affordable. Masa aku pergi harituh, (time Raya Haji tak silap), orang tak ramai sangat. Sekarang musim cuti sekolah, tak tahu lah pulak kan. kalau ramai orang pun tak jadi masalah sangat rasanya, sbb bende nih kalau naik sekali ramai2. So tak payah tunggu turn lama sangat.

Sebelum masuk tuh, diorang ade lah provide macam teropong for rent. Siapa yang minat, boleh lah rent, harga tak ingat lah pulak, sebab aku tak rent pun benda tuh. Nak tahu kenapa aku tak rent? tengok nih!


Aku boleh nampak clear kot the view from the above!Macam dah buat keputusan yang bijak tak rent teropong tuh :). Gayat jangan cakap lah..Sampai kejang-kejang kaki aku. Padahal bende bukan ade ape pun. Aku syok sendiri lebih-lebih. Bende nih akan buat 360 degree punya rotation, so jangan lah risau, pasti akan dapat tengok MELAKA! Bende nih pun naik and berpusing slow je. kalau dier naik macam Solero Shot kat Genting tuh, memang tak akan kucuba!

 

Macam kereta mainan je aku tengok dari atas menara nih..






   

Menara Taming Sari nih selamat for all ages. Tapi kalau yang memang gayat melampau tuh, tak selamat sangat lah kot.So tak payah cuba!Duduk bawah tolong tangkap gambar je lah eyh. Kang holiday jadi tragedy lah pulok!



Last Sekali tuh gambar kapal si Tanggang (mak aku lah yang cakap). Ntah betol ke tak..aku pun tak tahu. Sampai sekarang aku telan je fact tuh. Malas nak usaha carik kebenarannya..Tak baik melawan cakap mak!hahaha.


Sesiapa yang rasa nak pergi, boleh check kat sini Menara Taming Sari Melaka for futher info!Happy Holiday!


No comments:

Post a Comment