RESTAURANT PAK YA

It's Friday everyone!wooohooo...esok dah cuti, boleh balik kampung siap-siap nak beraya..Kemain semangat! Sebelum penuhkan perot dengan rendang, kuah kacang, lemang segala..semalam aku alih angin pegi makan chinese food pulak! Dah lama dengar orang office asyik mention about this restaurant, so harus cuba! Dengar je tak berapa nak puas lah kan..


Tara.....ni restaurant yang aku pergi..Pak Ya corner. Dulu restaurant nih dekat Pandan..tepi jalan je..Tapi sekarang dah pindah dekat GALAXY AMPANG. Dalam building tu..Besar jugak...Ade 2 bahagian.Smoking and Non-Smoking Area. Restaurant nih owner dier sendiri (Yahya Yeo) yang Jaga.

Kebanyakan workers dia aku rasa dari Myanmar/ Indon kot.Sebab dari cara dorg bercakap tak macam gaya kita. Yang peliknya...pekerja yang hantar menu tak akan ambil order..Bila aku tannya kenapa..Dia jawab "Saya cuma hantar menu". Then, owner akan datang sendiri ambil order..Maybe takot budak Myanmar tu salah rekod order kot!


Ini air yang kitorg order..Teh tarik and Lychee..yang lagi 2 gelas tuh, air kosong..Biasalah..kata ikan paus kan?Service kat sini cepat! Kejap je order dah dapat...Ke sebab aku datang weekdays? So tak ramai orang? Ntah lah..korang cuba lah ari lain keh...

Ayam Lemon (RM 10)

Ginger Beef Kueyteow (RM 7)

Nasi Ayam Apa Ntah? Lupa Nama dia..(RM 6)
Mula-mula memang lah nak makan ikan steam..Tapi bila tanya..Owner cakap kira ikot gram..Average satu ikan dalam RM 40++..Hahaha..haruslah aku terbeliak bijik mata..Tak mampu mak nyah!Makan pulak 2 orang je..Macam tak berbaloi lah pulak nk habiskan berpuluh2 ringgit kat situ je (*padahal kedekut!).That's why order makanan biasa je..Tak ada ikan.. 

Ayam Lemon tuh serious sedap (ikot tekak aku).Crunchy!Macam berebut-rebut dengan laki aku makan benda tu..Next time kena order sorang satu!

Kueyteow tuh, so-so je lah..Maybe tekak aku dah biasa makan benda pedas..So kueyteow nih macam tak melkat di jiwa sangat...

Nasi Ayam tuh pun okay..cukup rasanya..Portion pun banyak..Aku makan tak habis pun..Setengah je nasik tuh aku makan...
Total kitorang punya bill semalam RM 26..Okay lah kan?Berbaloi..makan pun sampai senak..:)


P/S: If nak pergi restaurant nih, better call dulu. Sebab restaurant nih tutup ikot suka hati dia..Akan tutup sekali dalam setiap minggu. Hari apa? Depends kat owner lah kot...Contact Number nih:

 Yahya Yeo : 012-2248 660




   





   


No comments:

Post a Comment