K-POP...MOH FEELING2 KOREA!

Kemain lagi tajuk! K-POP konon..takde maknanya! i tak berapa nak gemar k-pop2 nih you alls!Sebenanyer..nak share nih hah..last week aku try lah pegi makan kat satu restaurant korea kat One Utama. 1st time aku makan makanan korea nih. Mind dah aku dah set mesti x sedap punya..tak kena ngn jiwa, sebab selalunya tekak aku nih memang melekat kat masakan ala2 india je...member2 aku nak jugak pegi , so why not kan?cuba something new..


The Restaurant
Masa aku pegi sana tuh, dalam pukul 12.30 mcm tu lah..org ramai..lunch our kan...weekend pulak tu, tapi kitorg dah buat reservation..so tak ade masalah sangat lah...Sebelum dapat duduk. kene bayar dulu. Restaurant nih buffet style, boleh makan sampai pengsan...tapi sila bayar dulu ya! Buffet untuk lunch harga dalam RM26++ tapi tambah air segala...kira total RM 33 lah per pax. Kalau sesiapa yang ada credit card Public Bank, macam best sikit.Beli 2 set buffet, akan dapat percume satu lagi..BEST bukan?


Nih tempat nak main masak2 tuh..ape namanya ntah aku pun tak tahu..kitorg pilih kuah tomyam..free je...kalau johnny kene bayar RM10 extra nak kuah tomyam..kemain over! Member2 semua pegi menjalan kan tugas mengaut seberapa banyak makanan. Aku haruslah jadi penunggu setia jaga meja dan barang2 diorang.


Yang kat atas nih, makanan and minuman yang diorang amek. Jangan tertipu..memang nampak sikit sangat..sebab tu starter je...lepas dah warming up...hah...baru lah kau tahu erti senak perot, senak ulu ati segala...banyak gila!


Acara masak-memasak pun bermula...mula-mula hura hara lah jugak..api terkuat lah...terkecik lah...sampai merecik-recik minyak kena muka..Jakun sangat okeh! Starting...biasa lah kan..lepas tuh dah champion dah :) Cooker tuh boleh mintak tuka berapa banyak kali yang korang suka..sebab kan masak atas tuh, so cepat melekat...Jadi, angkat shaja tangan, dan mintak tukar cooker baru yang pastinya lebih berkilat..FREE of course..


Yang nih antara variety of sos yang diorang provide.Banyak lagi sebenarnya..Macam2..memang haram aku tak tahu ape nama sos2 nih...main tibai je..yang penting SEDAP! Buffet to supposedly habis pukul 3.45...sebab restaurant nih pukul 4 dier dah siap2 nak buat buffet untuk dinner pulak...Kitorg habis makan pukul 3.30 mcm tuh...gila kau! 2 jam makan..punya lah lama..tapi ye lah..nak merebus2 bagai...harus lah lama kan? 

Overall okay lah restaurant nih...food pun banyak untuk dipilih, ada ice cream, abc, dan macam2 lagi main course.Banyak..sesuai lah dengan harga...Itu ape yang aku rasa lah kan? Lain orang lain citarasa..

Kalau sesiapa yang nak try, or nak lebih info..Boleh cekidaut kat SINI!!





No comments:

Post a Comment