Tukar Kad ATM Maybank

Semalam Selangor cuti, macam biasa sana sini bersesak-sesak. Aku kerja KL, husband kerja Selangor. Macam tak best pulak biar dia cuti sorang-sorang kan. Jadi, moh lah kita bersama-sama.

Pagi-pagi dah tercongok aku dekat maybank nak tukar kad. Berapa banyak kali dah aku cuba nak tukar kad bank ni. Macam-macam hal. System down lah, orang ramai sangat lah.nombor giliran dah habis lah. So semalam aku nekad, kena accomplishkan jugak tukar kad punya mission ni. Kalau tak gaji bulan satu nanti tak boleh keluar, sebab kad dah expired. Tak ke naya!



Nampak macam tak ramai kan? Kena tunggu sepuluh orang je kan? Realitinya. Macam haram, dari pukul 9 lebih aku tunggu, samapi dekat pukul 1 baru habis. Iblis sungguh tahap service kat Maybank ni. Kau gatal buat peraturan suruh orang tukar kad segala kan? Yang kau sediakan satu je counter dah kenapa. Gila ke apa? Berbulu betul aku dengan service yang lembab-lembab ni. Orang memang tak ada kerja lain eh kau ingat?

Satu counter tu je lah yang nak cater hal card replacement, update passbook, orang nak tanya loan ASB and segala macam mak nenek lagi. Sambil menunggu tu, aku sempat pergi buat urusan lain. Cuci kereta, pergi pejabat lawyer, beli barang nak masak tengahari jap, pun tak sampai2 lagi no giliran aku. Menyirap memang menyirap!

Dengar sini nak bagitahu, untuk yang pakai kad maybank warna kuning hitam yang lama tu, korang tak payah bersusah payah nak pergi tukar kad. Buang masa! Sebab kad tu tak payah nak tukar. Tolong remind kat mak ayah sama. Kesian semalam tengok pakcik/ makcik tunggu sampai kematu bontot, sekali tak payah tukar pun kad tu. Penat deme menunggu. 

 
Yang kena tukar, adalah kad yang ada tulis valid thru je. yang macam gambar ni.



Tukar kad ni memang free, tak kena bayar duit. Tapi kau kena bayar pakai tenaga and masa kau je. Selamat Berjaya!



No comments:

Post a Comment