Invest sikit!

Invest ape? Sorry nih bukan nak sembang pasal MLM. Gua mmg anti MLM. Nak sembang pasal Breast Pump. Ada masa sikit ni. Bosan menunggu, jadi saje lah nak bergebang.

For new mommy, I would suggest you guys invest sikit untuk beli breast pump. Aku buat salah sikit hari tu. Beli breast pump yang super murah. RM 153 je kot harga Pureen Breast Pump ni. Jadi hasilnya pun berharga RM 153 lah jugak. Experience aku guna Pump nih:

  1. Suction yang mendatangkan sakit dan perit ya amat kepada breast. Sakitnya kemain lagik, susu yang keluar adelah setitik 2 je untuk setiap kali suction process.
  2. Even dia ade both battery and electric function, tapi battery tuh mcm tak function sgt! Kau guna lah battery jenama paling mahal dan hebat pun. Tetap lah slow!Senang cerita mcm tak berfungsi sangat pump tuh kalau guna battery. Still kene ade electric power supply baru suction process dia kuat/laju sikit.
  3. Leceh nak transfer susu yang dah di pump ke dalam another bottle, as the pump tuh tak boleh fit in bottle brand lain. 
Ini adalah gmbar Pureen Breast Pump yang aku duk sembang tu:


Aku guna pump nih throughout mase berpantang. Serious derita! Nipple rase pedih and macam nak tercabut setiap kali pump!

Lepas habis je pantang, aku decided nak beli yang mahal sikit. *lepas buat a few research online. Banyak orang pakai Avent Pump Breast. Most of the comments/ reviews cakap tak sakit, susu pun keluar banyak and etc. So aku beli!


Harga dia RM 899 tak silap. Sebabkan harga dah mahal, so aku memang expect hasil pun agak mahal lah kan? Kebaikan pump nih, listed as below:
  1. Dia boleh store rhythm as your own preferences. Before pumping, kita boleh choose/ set sendiri mcm mana kita nak the pump to operate. Nak laju ke, nak slow ke, nak tengah2 ke, boleh set. Ikut kesesuaian diri.
  2. Padding provided buat breast rase comfort. Tak sakit or pedih.Ini paling penting!
  3. Adaptor untuk pump tuh pun quite lengthy. Kalau plug point dekat dengan lantai, aku still boleh duduk dekat atas sofa/ kerusi yang tinggi dengan selesa.
  4. Senang, tak payah transfer susu yang dh di pump into another bottle. Lepas je pump, zaaassss..boleh terus guna the same bottle bagi kat anak susu. Jimat masa! tak payah nak tertumpah-tumpah lah, berjejeh-jejeh lah during the transferring process.
Ok itu je yang aku rase bagus pasal pump nih. Pasal susu banyak keluar ke tak mase pump nih, aku tak leh nak comment, as masa aku beli bende nih, dah quite too late. Susu aku dah berkurangan *read, almost empty! (jangan suggest beli product shaklee pelase!). Ade makan ubat doc and lobak putih, sebab org kata lobak putih boleh banyak kan susu.. Tapi tak jadi ape pun...mmg takdir nak kering lah kot susu aku...so aku anggap tak ade rezeki je lah nak menyusukan anak lama-lama.

Tak kan nak sembang pasal benda-benda indah je pasal pump nih kan? For sure lah ade keburukannya! Keburukan paling utama ade lah warraty cover motor je. Benda lain yang rosak, ko kena bayar sendiri. Aku pernah lah tanya avent punya customer service. Contoh kalau rosak mcm ni, mcm tu (aku create the situations), boleh dia reply "it is best if you could purchase the new one". Aku tak sempat screenshot advice avent punya rep tuh. Aku dpt jawapan tuh mase chat online ngn customer service. Disebabkan aku idle lebih 5 minutes during the conversation, so diorg close the conversation window tuh automatically.

Macam haram kan? Product ko dah lah mahal membunuh. Pastu kalau rosak sikit2 ke ape, ko boleh selamba je suh customer beli baru.

Ok tuh je. Harap membantu. Bye!

No comments:

Post a Comment